Varumärket är användarupplevelsen är gränssnittet?

Att användargränssnittet och ”användbarheten” är en del av användarupplevelsen, där är det nog många som skriver under på. Men många är de som anser att användbarhet står i bjärt motsats till varumärkesskapande.
Sjäv har jag länge tyckt att de hänger ihop, och det tycker även Oliver Reichenstein aka Information Architects /Japan/. I sitt inlägg The Interface of a Cheeseburger reflekterar han över hur McDonalds får oss att välja dem; de får oss att känna trygghet och igenkännande – lugn.

Man kan fråga sig om vi verkligen VILL att hela världens alla gränssnitt ska vara som McDonalds, men jag tycker att han har en poäng värd att fundera över!

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s